14تیر روز قلم

روز قلم

روز قلم در تقویم رسمی ایران روز چهاردهم تیرماه می‌باشد. این روز در سال ۱۳۸۱ پس از پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت رسید.

بدون شک ؛ قلم یکی از نعمت های بی پایان و بی بدیل الاهی است که پرودگار لوح و قلم، موهبت برخورداری از آن رااز پگاه ازل در سرنوشت آدمی رقم زده است و همواره جهت هدایت بشر به سوی مرزهای تعالی و معرفت الهی قلم را سفارش نموده است. بنابراین قلم خود وسیله برای نوشتن است ، نوشتار یکی از مهم ترین راه های گسترش معرفت و پرورش فضیلت شناخته می شود و نگارش از کارآمدترین شیوه های تعمیق فرهنگ ناب بشری  به حساب می آید. کارهای قلمی، یکی از ساده ترین شکل های تبلیغ و ابزار انتقال فرهنگ به دیگران است. از این رو در دنیای کنونی که هر روز افق های تازه ای در چشم انداز زندگانی علمی و فکری انسان گشوده می شود و وقوع رویدادهای اجتماعی و فرهنگی، تغییراتی همیشگی را در روابط ملت ها و اوضاع اجتماعی بشر پدید می آورد ؛ قلم در روشنگری افکار عمومی، آشنا کردن جوامع با معارف و ارزش های معنوی و مادی، و تعیین خط مشی زندگی آینده، نقشی مستمر و اساسی را ایفا می کنند. از این رو کانون فرهنگی حکیم ناصر خسرو بلخی روز گرامی داشت از قلم را به همه دوستداران و عاشقان قلم تبریک گفته ، پاس می دارد.

منبع :www.hujat.net


تصاویر زیباسازی نایت اسکین
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.