کتاب بهار و مهدویت

 کتاب بهار و مهدویت

 

به گزارش پورتال جامع مهدویت کتاب «بهار و مهدویت» از سری منشورات مجله مهدوی امان، توسط انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) منتشر شد.
این کتاب شامل سلسله مقالات چاپ شده در مجلات امان با موضوع «بهار و مهدویت» می باشد.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:
مهدویت، از یك نگاه تنها به مجموعه محدودی از معارف مربوط به امام زمان علیه‌السلام گفته می‌شود؛ که غالباً نیز در نزد مردم، تحت تأثیر جریان ظهور و علائم و نشانه‌های آن است. اما با بررسی دقیق‌تر و جامع‌تر مجموعه گزاره‌هایی که در متون اسلامی درباره آن وجود دارد، می‌توان نگاه وسیع‌تری را به مقوله مهدویت لحاظ نمود. از این منظر مهدویت، مجموعه معارف حول محور امام مهدی علیه‌السلام است که با خود فرهنگ خاصی را نیز به همراه دارد.
در نگاه دوم، همه موضوعات اسلامی و مسائل فردی و اجتماعی به حوزه مهدویت وارد می‌شوند، با این فرق که همه آن‌ها تحت نظام خاصی که محور آن حضرت مهدی علیه‌السلام است، ساماندهی و اولویت‌بندی شده، و به همین جهت هم از نظر جایگاه و هم از نظر معرفی، باز تعریف خواهند شد.
مضاف برآن‌که هر یك از آن‌ها از کارکردهای ویژه‌ای بهره‌مند می‌شوند که در غیر نظام مهدوی چنین کارکردی یا مترتب نمی‌شود و یا اندک خواهد بود.
ما معتقدیم که نگاه کامل به مهدویت همین نگاه دوم است، چرا که در تفکر قرآنی شیعه، امامت کامل‌کننده دین و تمام‌کننده نعمت دین است. و …
بر همین اساس نشریه امان اقدام به انتشار فرهنگ و معارف مهدوی در بین دوستداران و منتظران امام زمان علیه‌السلام در سطح کشور نموده است.
پس از گذشت بیش از یك دهه از فعالیت این نشریه و درج موضوعات متنوع در آن؛ و از طرفی از آنجا که تمایل خوانندگان و محققان معارف مهدوی درباره موضوعات خاص زیاد شده، دفتر نشریه اقدام به تدوین مجموعه‌ای از موضوعات مهدوی و پرطرفدار نشریه نموده و آندر اختیار مشتاقان به معارف مهدوی قرار داده است.
کتاب «بهار و مهدویت» یکی دیگر از این مجموعه مقالات است که توسط انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) منتشر شده است، به امید آنکه
مقبول پیشگاه خداوند متعال و خلیفه او در زمین، حضرت ولی عصر(عج) واقع گردد.

منبع: www.irancities.mahdaviat.ir

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.