ماه مبارک رمضان

 ماه رمضان

 

 

شب قدر، برهانی بر اثبات امامت

 امام علی علیه السلام مکرر نقل ­فرمود: آن تَیمی (ابوبکر) و آن عَدَوی (عمربن خطاب) خدمت پیامبر صلی الله علیه وآله بودند و ایشان «إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ» را با خاكساری و گریه قرائت ­فرمود. آن دو عرض ­كردند: چقدر نسبت به این سوره، رقیق القلب هستی و تحت تأثیر آن قرار می ­گیری! رسول خدا فرمود: دلیلش آن چیزی است كه چشم من آن را دید و قلبم با تمام وجود آن را دریافت كرد و نیز به خاطر چیزی است كه قلب علی، پس از من می­ بیند.

 عرض كردند: مگر شما چه دیده ­ای و او چه می ­بیند؟ حضرت برای آن دو بر خاک ­نوشت: «تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن كُلِّ أَمْرٍ» سپس ­فرمود:

آیا پس از كلام خداوند عزّوجلّ: «كُلِّ أَمْرٍ» چیز دیگری باقی می ­ماند؟ عرض كردند: خیر. فرمود: آیا كسی را كه امر بر او نازل می ­شود، می ­شناسید؟ عرض كردند: شما هستی ای رسول خدا.

­فرمود: آیا شب قدر پس از من نیز هست؟ عرض كردند: بله.

فرمود: آیا آن امر در آن نازل می ­شود؟ گفتند: آری. فرمود: بر چه كسی؟ پاسخ دادند: نمی دانیم.

 آن گاه پیامبر دست بر سر من (امیرالمؤمنین) گذاشت و فرمود: اگر نمی ­دانید، اكنون بدانید؛ آن شخص پس از من، این مرد است. آن دو پس از رسول خدا، آن شب را از شدّت هراسی كه در دلشان ­افتاد، خوب می­ شناختند.

 جهت مطالعه بیشتر و مشاهده منابع، کلیک کنید.

 https://btid.org/fa/news/206649

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.