سبک زندگی فاطمی

ایام فاطمیه

 

زن از دیدگاه حضرت زهرا(س):

فاطمه زهرا (ع) دختر پاک پیامبر (ص) وسرور زنان جهان ، شخصیت کرانقدر والگوی ارزنده يي است که رسالت زن مسلمان وچگونه بودن او را بر چهره  تاریخ تا با ندو؟ودر حیات کوتاه وپر بارش موجهای بلند معنویت را در دریاي پر تلاطم زندگی وتاریخ بشر ایجاد کرد.

امروز زن مسلمان نه تنها در ایران که در جهان،می رود تا با شناخت ارزش انسانی خویش، از مرداب متعفن غر ب زدگی وشرق گرایی روی بر تابد گویی از پوچ گرائی بیزار شد است .تشنه کوثر زلال پاکی است که شهد معنویت را به کامش مي برد وبدنبال الگوئی است هر جهت در بلند ترین افقها در ابعاد مختلف زندگی بدرخشد نگاهش بسوی فاطمه(ع) زنی است عالم ،عارف،عابد،اندیشمند،شجاع،سخنور ، مبارز،یاور راستین محرومان وبینوایان ،مدیر،زندگی ساز ،نیک پرور ، پر تلاش وصابر ودر زندگی فردی زنی است که به بهترین شیوه با کمترین امکانات خانه را اداره می کرد . همسرداری او آیت مهر وایثار است وبراستی برای شوهرش علی (ع) بهترین همسر برای فرزندانش برترین مادر وتربیت فرزندش سرآمد تمامی بشر است.

حفظ حجاب وعفت :

«ابن مغازلی» از علمای اهل سنت نقل می کند:روزی پیامبر(ص) وفاطمه(ع) نشسته بودند که مردی نابینا اجازه ورود خواست قبل از ورود آن مرد ،فاطمه (ع) برخاست وخود را پوشاند پیامبر (ص) به فاطمه فرمود : چرا خود را پوشاندی آن مرد نابیناست؟ فاطمه (ع) پاسخ داد :بله پدر ولی من که اورا می بینم وهر چه اونابیناست اما بوی مرا استشمام می کند. رسول خدا (ص) فرمود:«شهادت می دهم که فاطمه پاره تن من است»

روزی رسول خدا (ص)در جمع نشسته بود ، از آنان پرسید :ارزانده ترین وگرامی ترین زینت برای زن چیست؟ کسی از صحابه نتوانست پاسخ گوید علی باوجودی که پاسخ را می دانست دوست داشت پاسخ را از زبان فاطمه (ع) بشنود به خانه رفت واین سوال را باهمسرش در میان نهاد وفاطمه زهرا (ع) فرمود :

«بهترین زینت برای زنان آن است که مردان آنان را نبینند وآنان مردان را نبیند»

زن وزینت وآرایش :

در اسلام، به آرایش وعطر زدن واستفاده ازبوی خوش ، برای شوهر ومحارم ، یا در منزل ویا در حالت عبادت ونیایش ، سفارش شده ونوعی عبادت است . آنچه نمی شده وسفارش به احتیاط کرده اند استفاده از عطر وآرایش برای نامحرم در روابط اجتماعی است که عامل فساد می شود ،حرام است . در این باره توجه به سفارش حضرت زهرا (ع) در لحظه های واپسین زندگی ضروری است که پس از وضوگرفتن به «اسماءبنت عمیس؟»فرمود:

[ای اسماء! عطر مرا همان عطری که همیشه می زنم وپیراهنی که همیشه با آن نماز می گذارم بیاور وبر بالینم بنشین . هر گاه وقت نماز شد مرا از خواب بیدار کن اگر بیدار شدم که نماز می گذارم واگر بیدار نشدم کسی را دنبال علی(ع)بفرست تا بیاید.]

 منبع :  مهري نكويي، www.emamemobin.com

 

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.