​#روز حجاب و عفاف

بسمه تعالی
بسیج پایگاه کوثر 1 (حوزه علمیه خواهران کوثر قزوین) به مناسبت 21 تیر روز عفاف و حجاب بیانیه‌ای را منتشر کرد. متن بیانیه به قرار زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حجاب مقابلۀ با تفاوت جنسیت‌هاست؛ آنجایی که بی‌حجابی کالای اقتصاددانان است؛ آنجایی که برهنگی ابزار تبلیغات و بازاریابی است.
در روزگار ما مسأله حجاب فراتر از جنسیت است، بلکه عفاف و حجاب محک پاکی و عیار انسانیت شده و این فرای جغرافیای دین است. اندیشۀ عفاف و حجاب بزرگ‌تر و فراگیرتر از پوشش بوده و در اعتلای کسب شرف و انسانیت مدرن برنامه دارد. در عصری که در آن ارزش‌ها به بی‌ارزشی مبدل شده و زن و مرد از اندیشۀ پاک انسانیت فاصله گرفته‌اند بر ما حوزویان لازم است که:
1- بیداری اسلامی، بصیرت معنوی و حضور ثمربخش را در جامعه تقویت کرده، موجب بالابردن آگاهی بیشتر خود و جامعه در خصوص مسئله عفاف و حجاب شویم.
2- با مطالعه و پژوهش در زندگی بزرگان دین و الگوهای پاکمان سبک زندگی عفیفانه را در سطح جامعه ترویج داده و الگوی مناسب و قابل دسترسی به جامعۀ مسلمین ارائه دهیم.
3- در مقابله با هجمه‌های استعمارگران و سود طلبان مبنی بر به تاراج بردن فرهنگ ایرانی اسلامیمان در رابطه با حجاب زنان و غیرت مردان بیدارانه و آگاهانه بایستیم.
4- فضاهایی را برای گفتمان‌های منطقی و صحیح همچون کرسی آزاداندیشی در رابطه با سبک زندگی عفیفانه ایجاد کنیم.
5- برای ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری در زنان عفیفه و محجبه فضاهایی را جهت ایجاد حضور پر ثمر ایشان محیا کنیم.
6- زمینۀ فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب با ایجاد زمینۀ همکاری زنان محجبه در سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی را فراهم سازیم.
7- فضاهای ورزشی و تفریحی مناسب با شئون زنان عفیفه و محجبه را از مسئولین تقاضا کرده تا از ظرفیت حضور ایشان در جامعه برای تبلیغ حجاب بهره بریم.
8- حضور پررنگ و مثمر ثمر در ایجاد فضاهای فعال در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی و تبلیغ بی‌عفتی داشته باشیم.
در این راستا بسیجیان پایگاه کوثر 1 از مسلمانان فرهیخته و متعهد تقاضا دارد برای حضور فعال، وسیع و همه جانبه در جهت تغییر برنامۀ منسجم دشمنان اسلام مبنی بر ترویج بی‌بند و باری و کشاندن نهاد پاک خانواده به منجلاب فساد و فروپاشی این نهاد پاک، پر شورانه و مصمم، منسجم و یک صدا حرکتی را که در سطوح مختلف، در عرصه حفظ فرهنگ اسلامی ایرانی حجاب آغاز شده را حمایت کرده، زمینۀ عرضۀ گفتمان رهایی بخش اسلام را به تمامی مردان و زنان آزاد فراهم کنند. پر واضح است که این امر ممکن نیست مگر با همکاری نهادهای دولتی و حضور پرشور نخبگان و فرهیختگان. به امید روزهای زیبای ظهور منجی عالم بشریت حضرت حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.