آغاز ماه مبارک رمضان

ماه رمضان

ماه میهمانی خدا هر روز نزدیک تر می شود و شروع و شوق مسلمانان و قطعا نوجوانانی که برای نخستین بار این ماه را درک می کنند بیشتر می شود .در این گزارش برای اطلاع از تاریخ دقیق “شروع ماه مبارک رمضان 97 ” و نیز زمان دقیق پایان ماه پر برکت رمضان و عید فطر با ما همراه باشید.

ماه رمضان ، نهمین ماه سال قمری است . این ماه از ویژگی های بسیاری برخوردار است و هر ساله عده ی زیادی از مسلمانان به هنگام رسیدن ماه رمضان روزه می گیرند و واجبات ویژه این ماه مقدس را به جا می آورند . در قرآن از این ماه به عنوان ماه هدایت کننده نام برده می شود . این ماه از ویژگی ای برخوردار است که در آن مسلمانان باید روزه بگیرند و اعمال آن را به جا بیاورند . در این ماه مردم خیلی از عاداتی که هر روزه انجام می دهند را نباید انجام دهند و به این وسیله می توانند برخی از عادات خود را کنار بگذارند .

تاریخ پایان ماه رمضان در سال 97
احتمال میرود پایان یا روز آخر ماه مبارک رمضان سال 1439 قمری در ایران برابر با روز پنج شنبه 24 خرداد 1397 خورشیدی و مصادف با 14 ژوئن 2018 میلادی میباشد.

تاریخ دقیق روز عید فطر 97
روز عید فطر ماه رمضان سال 1439 قمری برابر خواهد شد با روز جمعه 25 خرداد سال 1397 خورشیدی به عبارتی مصادف است با 15 ژوین 2018 میلادی.

فضائل و برتری ماه رمضان
پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «انما سمی الرمضان لانه یرمض الذنوب؛ ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را می‌سوزاند.»
ماه رمضان یکی از چهار ماهی است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است. (مگر جنبه دفاع داشته باشد.)

از فضائل و برتری این ماه نسبت به ماه‌های دیگر سال می‌توان به نزول کتب آسمانی، روزه داری، وجود شب‌های پر فیض قدر و … اشاره کرد.

منبع: www.yjc.ir

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.