21 مرداد روز صنایع کوچک گرامی باد

روز صنایع کوچک


دیدگاه های رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی (فروردین95)
مقام معظم رهبری مسئله اقتصاد را ، اولویت اصلی سال 95 می دانند و در این باره بر “اقدام عملی و برنامه ریزی شده درخصوص اقتصاد مقاومتی” تاکید می کنند و آن را فرصتی برای “حل مشکل بیکاری، حل مشکل گرانی، حل مشکل تولید داخلی و ایستادگی در برابر تهدیدهای دشمن” می دانند.
پژوهش خبری:مجموعه پیش رو مهم‌ترین شاخص‌های دیدگاه های رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی در فروردین 1395 ( پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال 1395، بیانات در روز اول فروردین 1395 در جمع زائران حرم رضوی و بیانات در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان کشور در تاریخ 18/ 01/ 1395) است.

در این پژوهش با مطالعه و بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب درباره « اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در این زمینه» که شعار سال 1395 است، مؤلفه‌های کانونی، شاخص‌های محوری، پرسش‌ها و شبهه‌ها و مصادیق اقتصاد مقاومتی، استخراج و به استناد عین عبارات آورده شده است.

در بخش دیگر نیز بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی از زاویه تحلیل محیطی و آینده‌نگری بررسی شده است. ایشان مسئله اقتصاد را ، اولویت اصلی سال 95 می دانند و در این باره بر “اقدام عملی و برنامه ریزی شده درخصوص اقتصاد مقاومتی” تاکید می کنند و آن را فرصتی برای “حل مشکل بیکاری، حل مشکل گرانی، حل مشکل تولید داخلی، حل مشکل رکود، تحرک و رونق اقتصادی و ایستادگی در برابر تهدیدهای دشمن” می دانند. ایشان نکات مهمی را درباره “اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی” یادآور می شوند که عبارت اند از: “شناسایی فعّالیت ها و زنجیره‌های اقتصادی مزیت‌دار کشور"، “زنده کردن تولید داخل"، “مراقبت در واردات"، “مدیریت منابع مالی‌ واردشده از بانک‌ها و مراکز خارجی"، “دانش بنیان شدن بخش های مهم اقتصاد"، “بهره برداری از بخش هایی که در گذشته روی آنها سرمایه گذاری شده است ( نیروگاه سازی و پتروشیمی)"، ” انتقال فناوری در همه‌ معاملات خارجی"، “مبارزه جدی با فساد اقتصادی"، “ویژه خواری و قاچاق"، “بهره وری از انرژی” و “نگاه ویژه به صنایع متوسط و کوچک".

یکی دیگر از مهم ترین محورهایی که رهبر معظم انقلاب ذیل شاخص اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید می کنند “فرماندهی کردن قرارگاه اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه” است که در این باره ” تقویت سیاست ها و کارهای درچهارچوب اقتصاد مقاومتی” ، “هدایت سیاست های بی توجه یا کم توجه به اقتصاد مقاومتی” و “جلوگیری از سیاست های مقابله کننده با اقتصاد مقاومتی” را خواهانند. ایشان همچنین خصوصیت قرارگاه فرماندهی را “مرکزیت فکر و عمل” می شمارند و مراد از اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی را ” اقدام همه جانبه و فراگیر” می دانند. “جبران کمبودها با مدیریت صحیح” ، “لزوم تمرکز تصمیم گیری، فرماندهی و اجرا” ، “لزوم ورود معاون اول رئیس جمهور با اختیارات کامل و تمام"، “حمایت جدی و همه جانبه رهبری از اقدام در زمینه اقتصاد مقاومتی” و “اتکای به خود” از محورهایی است که در بیایات رهبر معظم انقلاب به آنها اشاره شده است.

منبع: www.iribnews.ir

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.