خبر برگزاری همایش طلیعه حضور مدرسه ای طلاب جدید الورود 1397 در مدرسه علمیه کوثر قزوین

4

 

1

2

3

بسمه تعالی

خانم همایونلو از برگزاری برنامه توجیهی طلاب ورودی جدید در این مرکز خبر داد و گفت : همایش فوق در دو روز و با  حضور 60  نفر از طلاب برگزار گردید .

 اهم برنامه ها ی همایش  عبارت بود از : قرائت قرآن – مداحی – خیر مقدم مدیر  مدرسه  – سخنرانی  مدیریت استانی – سخنرانی خانم محمدی از اساتید حوزه -  توجیه  برنامه های فرهنگی و آموزشی توسط معاونین مربوطه  و دیدار با نماینده ولی فقیه

در ابتدا خانم چیتسازان با عرض خیر مقدم خدمت طلاب ، ورود ایشان را در جمع سربازان  امام عصر (عج ) تبریک گفت و با اشاره به غزل مرحوم فیض کاشانی در رابطه با امام زمان (ع)  که آورده است :  ( الا یا ایها المهدی مدام الوصل ناولها   که در دوران هجرانت بسی افتاد مشکلها   )  طلاب را متوجه رابطه با امام عصر  (عج) نمود و از ایشان خواست که خود را در محضر صاحب الزمان ببینند .

 خانم محمدی  از اساتید و مبلغین حوزه  به تبیین جایگاه طلبه ازدیدگاه قرآن و عترت پرداخته و گفت :  حوزه مدینه فاضله نیست و مدینه ی فاضله را  ما باید بسازیم .  وی افزود : وارد حوزه  که وارد میشوید امام زمان (عج) سردوشی برای شما نصب می کند که  باید به خود ببالید که شما برای این افتخار انتخاب شدید . نگاهتان به قله باشد که در وسط راه موارد فریبنده حواس شما را پرت نکند .

استاد حوزه در تبیین اهداف  اشاره کرد به : معرفت دین که با خوب درس خواندن و برنامه ریزی صحیح حاصل می شود و مهمتر از کسب دانش انتشار آن است که باید با تزکیه و عمل به دانسته ها همراه باشد . وی  در پایان تاکید کرد  ما باید برای ظهور امام عصر ( عج ) تمدن سازی کنیم چرا که انقلاب اسلامی مقدمه ای برای این تمدن سازی است .

 

در ادامه برنامه مدیریت محترم استانی به بیان سخن پرداخت و گفت  :  آمدن  ما به حوزه با هدف یار بودن است نه بار بودن .

وی افزود : یار بودن شروطی میخواهد که از جمله آن تلاش و کوشش است  که در راستای تسلط و تخصص علمی به احکام و معارف حاصل می شود . از دیگر شروط یار بودن شناخت زمان و ویژگی های آن است چرا که یار باید وظیفه شناس باشد و خود را مسئول بداند .

حجت الاسلام کاظم لو درادامه با گریز به واقعه کربلا گفت : سید الشهدا در عاشورا هر چه داشت فدا کرد و توجهی به آسمان کرد . جبرئیل آمد و پرسید چه می خواهی ؟  فرمود :  ( بقای دین جدم حضرت محمد مصطفی (ص) ،  بقای امامت و ولایت  ، شفاعت امت در قیامت . ) لذا طلبه نباید وابسته به گروه و حزبی باشد و مسلمانی ما باید خط کشی داشته باشد و متوجه باشیم تا از مسیر منحرف نشویم .

وی در پایان ضن اشاره به توان تبلیغ و تبیین معارف اسلامی و پاسخگویی به شبهات تاکید کرد :  از مهمترین  وظایف ما در این زمینه   دین دانی  ، دین داری و دین بانی است  .

معاون فرهنگی مدرسه  سومین سخنران برنامه بود که با موضوع جنگ نرم و بصیرت مقابله با آن به تبیین وظایف طلاب در رابطه با فضای مجازی  پرداخت و گفت : اصطلاح جنگ نرم به مجموعه ای از فعالیت های سازمان یافته اطلاق می شود که با هدف براندازی حکومت و انقلاب و دین توسط دشمن انجام میشود و  شامل جنگ فرهنگی و اسلام هراسی و دین گریز کردن جوانان می گردد . وی افزود : ما در عصری زندگی می کنیم که فرمان رهبرمان آتش به اختیار است لذا باید با تمام قوا و مهارت و دانش  مصلح شده و خود را برای مقابله با دشمن در این فضا مجهز نماییم .

خانم همایونلو در ادامه به توضیح برنامه های فرهنگی پرداخت و به سوالات طلاب در رابطه با بحث بیمه تکمیلی و ساعات فرهنگی پاسخ داد .

پایان برنامه مقارن بود با دیدار نماینده ولی فقیه در استان که کلیه طلاب به همراه مدیر و معاونین  به دفتر ایشان رفته و ضمن تجدید پیمان با ولایت از بیانات  حضرت آیت ا… عابدینی بهره بردند  .

امام جمعه محترم استان ضمن تسلیت ایام سوگواری خاندان عصمت و طهارت  حضرت ابا عبد ا… حسین (ع) گفت : عقل و علم الفبای ورود به حوزه علمیه است .که هر دو نیاز مند معرفی هستند .

آیت ا… عابدینی ادامه داد: طبق حدیث امام باقر (ع )  که فرمود : ( العقل ما عبد به الرحمن ) عقل آن چیزی است  که انسان را به بندگی می کشاند . با توجه به این حدیث انسان عاقل یعنی انسانی که بنده است و عقل آن چیزی است که انسان را به عبادت دعوت می کند . وی  در ادامه حدیث اشاره کرد به سوالی که از امام باقر (ع) در رابطه با عقل معاویه پرسیده شده بود و  امام در پاسخ فرمودند : تلک النکره  تلک الشیطنه  و هی شبیه بالقل و لیس عقل .

وی ادامه داد : امروز جامعه با همین شیطنت ها و فرهنگ معاویه می چرخد .

طلبگی یعنی درک این حقیقت که عقل چیست و ما چگونه باید عاقل باشیم .

نماینده ولی فقیه درتعریف علم گفت : ما دو نوع علم داریم ” علم اکتسابی و علم جوششی “  منظور از علم اکتسابی همان است  که طی تحصیل در حوزه و دانشگاه بدست می آید و ممکن است با یک تب  به فراموشی سپرده شود  و علم جوششی همان نوری است که خداوند در قلب بندگان خاصش قرار می دهد . و اگر علم درونی بجوشد عالم متواضع تر خواهد شد و عقل و جان آدمی بواسطه علم درونی روشن می شود . از دیگر برنامه های جانبی اسن همایش پخش کلیپ – و قرائت میثاق نامه در حضور نماینده ولی فقیه و اعطای بسته های فرهنگی به طلاب بود .

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.