جمعه 19 شهریور سالروز وفات حضرت آیت الله آقا سید محمود طالقانی (ره)

 

شهادت آیت الله طالقانی

سیره های عملی و اخلاقی آیت الله طالقانی(ره):
حضرت آیت الله طالقانی قدس سره به طلبه ها خیلی اظهار علاقه می کردند و می فرمودند: در ماه، ولو یک جلسه با هم داشته باشید و اجتماع کنید. حتی اگر هم شده یک چایی دور هم بخورید و از حال همدیگر با خبر باشید. البته ما هم حرف ایشان را گوش کردیم و جلسه ای تشکیل دادیم که هر ماه به طور سیار برقرار شود. ایشان رأفت و مهربانی فوق العاده ای به دوستان مخصوصاً به اهل سادات و آبادی خود که منسوب به ایشان بودند، داشتند. روزی در چالوس بعد از منبر ایشان منزل آقای خزتو، پدرشوهر دختر ایشان رفتیم، چند نفر از کارگران در حیاط منزل ایشان مشغول بیل زدن بودند، که یکی از آن ها از سادات روستای گلیرد بود. ایشان برای احوال پرسی رفتند پیش ایشان و فرمودند: عمو حالتان خوبه ان شاءالله. آن آقا اصلاً توقع نداشت که آقای طالقانی در بین جمعیت احوال او را بپرسد. بعد از آن قضیه هر وقت پیش این سید، صحبت آقای طالقانی می شد، اشک از چشمانش جاری می شد و می گفت: اصلاً توقع نداشتم که آقای طالقانی برای احوال پرسی پیش من بیاید و به من عمو بگوید تا دیگران بفهمند که با ایشان پسرعمو هستم. به این دلجویی ایشان از سادات و دوستان اهل بیت علیهم السلام واقعاً غبطه می خوریم که چرا نتوانستیم این سرمشق را از ایشان بگیریم و با دوستان اهل بیت علیهم السلام این جور رفتار کنیم.

در روستای ما مدرسه نبود و بچه ها به روستاهای اطراف می رفتند. آیت الله طالقانی قدس سره فرمودند: ما که ایام زمستان، این جا نیستیم و هشت نه ماه کاری به منزل نداریم، همین منزل را مدرسه کنید. بعد از آن سال های سال، بچه ها از این منزل به عنوان مدرسه استفاده می کردند تا بعد مدرسه ای در گلیرد ساخته شد.

منبع : (حجت الاسلام والمسلمین کیایی نژاد، افق حوزه - 15 آذر ماه 1391 شماره 352)

www.hawzah.net

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.
  • حدیث روز

  • پخش زنده اماکن متبرکه

    پخش زنده حرم
  • دانشنامه مهدویت

    مهدویت امام زمان (عج)
  • قرآن آنلاین

    مشاهده و دریافت کد
  • حدیث هدایت

  • سخن بزرگان

    حضرت آیت الله شیخ حسنعلی اصفهانی « نحودگی» : تمام همّ من بر نماز است که معراج مومن است . این که انسان دو سه خواب ببیند یا وقت ذکر، نوری مشاهده کند، به هیچ وجه مورد نظر حقیر نیست . عمده نظر در دو مطلب است : یکی غذای حلال، دوم توجه در نماز و اصلاح آن. اگر این دو درست باشد،باقی درست است.
  • در محضر نور

    امام علی (ع): الا انّه من ینصف الناس من نفسه لم یزده الله الا عزّا بدانید که هرکس با مردم منصفانه رفتار کند، خداوند جز بر عزت او نیفزاید. کافی، 2/144/4
  • رمضان ماه خداست

    ماه مبارک به عبادت بکوش بر تن خود جامعه تقوا بپوش خیز و به پا دار تو صوم و صلاه تا که از این ره به کف آری نجات روز و شبش را تو گرامی بدار دست توسل ز ارادت بر دار داده خدا وعده بخشش به ما تا که ببخشید همه جرم و خطا اجر عبادت بود این مه زیاد سستی و غفلت ز تو هرگز مباد خوی خیانت ز درونت بر آر فیض خدا را بنگر آشکار ماه صیام است و قیام و قعود حق به رویت باب عطایش گشود هر نفست ذکر عبادت بود خواب خوشت بر تو سعادت بود وقت عزیزت به اطاعت بکوش شهد خوش ذکر عبادت بنوش