آسیب های فضای مجازی

فضای مجازی

خانواده درون بطری‌های بسته

یک کاریکاتور که هریک از اعضای خانواده درون یک بطری شیشه‌ای سر بسته، سرشان در گوشی، تبلت و لب‌تاب است،پای این کاریکاتور نوشته شده: دروغ بزرگ قرن را به ما گفتند، گفتند عصر ارتباطات است؛ ولی واقعیت این است که عصر قطع ارتباطات است.

جامعه‌ی کنونی ما با سرعت هر چه تمام‌تر می‌تازد به سوی غم، ناراحتی، رنج وافسردگی، آیتم‌های خانواده شاد این است که دقیقاً برعکس آن کاریکاتور تصور شود؛ یعنی اعضای خانواده از درون بطری‌های شیشه‌ای بیرون بیایند. سرشان را از گوشی، تلگرام، اینستاگرام و به طور کل از فضای مجازی دربیاورند و در دنیای حقیقی، پدر نقش پدر بودن را ایفاکند یعنی مدیر و مدبر خانواده، مادر نقش مادر بودن یعنی مرکز توجه به احساسات و عواطف خانواده و بچه نقش  بچه بودن یعنی در سن کودکی بازی حقیقی و حرکتی مثل لی‌لی، قایم باشک و… نه اینکه مشغول باشد با بازی‌های مجازی. با تحلیل دو دسته اول خانواده‌ها، فرزندان بیش‌تر، محدودیت زمانی کارتون‌ها، تغذیه سالم و سبزی پاک کردن‌های دورهمی و… ما را به خانواده شاد رهنمون می‌سازد.

تا چه زمانی می‌توان درون این بطری‌های سربسته دوام آورد؟ اکسیژن آنها بلأخره روزی تمام می‌شود و با هر تقلا، زحمت و جان کندن از درون آن بیرون بیایند تا کمی هوای تازه تنفس کنند. هوای تازه که منجر به شاد بودن فرد می‌شود. فرد شاد شود، خانواده شاد می‌شود. خانواده شاد باشد، جامعه شاد می‌شود.

منبع:گروه مؤلفان، حقیقت مجازی (درباره فضای مجازی چه بدانیم و چه بگوییم؟)، مرکز ملی فضای مجازی، بی‌تا، بی‌جا، ص 97- 96.  

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.