9شهریور روز قزوین

روز قزوین

قزوین، شهر آیین های کهن و دیدنی های کوهستانی

این استان از 24 شهر (قزوین، تاکستان، ابیک، بویین زهرا، اقبالیه، محمدیه، الوند، اسفرورین، محمد آباد نمونه، خرمدشت، ضیاآباد، آوج، شال، دانسفهان، آبگرم، ارداق، معلم کلایه، رازمیان، کوهین و بیدستان، سگزآباد، شریفیه، خاکعلی، سیردان) در قالب 5 شهرستان تشکیل شده و دارای 19 بخش، 44دهستان و 1543 آبادی است.

 فرهنگ و آداب و رسوم
بدلیل استقرار اقوام و نژادهای مختلف در منطقه ما شاهد تنوع فرهنگی گسترده ای هستیم که هر یک از این اقوام دارای آداب و رسوم متفاوتی می باشند و هر ساله با شکوه فراوان ائین های خود را اجرا می کنند تا جایی که گردشگران بیشمار جهت تماشای این ائین ها به منطقه سرازیر می شوند. پنجاه بدر: هر ساله بعد از ظهر روز نوزدهم اردیبهشت ماه، پنجاهمین روز سال، مردم قزوین به مصلایی که در میان باغ های جنوب شرقی شهر قرار گرفته می روند.

جشن زیتون: استان قزوین پس از استان گیلان دومین تولید کننده زیتون در سطح وسیع می باشد لذا جشن زیتون در هنگام برداشت این محصول در این منطقه رواج دارد.جشن انگور: در منطقه تاکستان به دلیل فراوانی باغ های انگور، جشنی در هنگام برداشت محصول مرسوم است که در شهریور ماه برگزار می شود. در این جشن علاوه بر اجرای موسیقی بومی و سرودهای محلی از تولید کنندگان انگور در محلات مختلف، از پدید آورندگان مرغوب ترین انگور، بیشترین انگور، نوع آوری در کار، داشت و برداشت انگور تجلیل می شود.

صنایع دستی
جاجیم بافی ، مسگری: روش مسگری به طور کلی در سراسر ایران یکسان می باشد و در چهار مرحله می توان آن را خلاصه کرد: 1)برش ورقه های مسی. 2)آتش کاری. 3) چکش کاری. 4) سفید کاری.

منبع : www.bultannews.com/fa/news

 

 

 

 

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.