18مرداد روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه

امام زادگان

منت خدای را عزوجل که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزید نعمت. سلام بر فرستاده او ، پیامبری که اعجازش کتاب بود و کلمه. ‹ السلام علیک ایها الامام الرئوف، ایهاالشمس الشموس › سلام بر امام مهربانی و خورشید هدایت، حضرت علی ابن موسی الرضا ( ع ) که ارادتمندان و خواهان بی شمارش، گرداگرد او خیمه زده اند و از وجود مبارک و پر فیضش بهره مند می گردند، و سلام بر فرزندان پاک و صالحش

زندگینامه حضرت حسین بن علی بن موسی الرضا علیه السلام
مورخین می نویسند که در سال ۲۰۱ هجری شمسی آقا امام رضا علیه السلام طی مسافرت مخفیانه که از قزوین میگذشت در آن زمان مردم قزوین از نظر عقیدتی اهل تسنن و شیعه در اقلیت بوده ؛ آقا امام رضا علیه السلام به صورت مخفیانه در منزل یکی از مریدان خاص خود به نام سلیمان بن داوود بن غازی معروف به پیر داوود که مزارش در یکی از مساجد قزوین به نام سوخته چنار که قبلا منزل ایشان بوده مهمان بوده است.

در مدتی که امام در منزل پیر داوود اقامت داشتند فرزند خردسال ایشان بنام حسین مریض شده به شکلی که نه می توانستند با خود به ادامه سفر ببرند و نه میتوانستند خودشان بیش از این در اینجا اقامت داشته باشند ؛ به ناچار فرزند بیمار خود را به یکی دیگر از مریدان خود به نام علی بن شاذان که مزارش در منتهی الیه سمت غربی مزار شهدا می باشد و جزء اجساد جاویدان به ثبت رسیده سپرده و خود به سفر ادامه دادند، بعدها این بچه براثر بیماری فوت کرده و در این مکان که متعلق به پیر داوود بوده دفن گردید.

منبع :http://qazvinastan.ir

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.