1 تیر ماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی

روز تبلیغ

اهمیت تبلیغ دراسلام
در آموزه‌های دینی، تبلیغ دین به عنوان یک امرضروری یاد شده و بهترین بندگان خدا مبلغان دین هستند. خداوند در سوره توبه آیه ۱۲۲ می‌فرمایند: «وَ ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ، و شايسته نيست مؤمنان، همگى (براى جهاد) كوچ كنند. پس چرا از هر فرقه‏اى از آنان، دسته‏اى كوچ نمى‌‏كنند تا در دين، آگاهى پيدا كنند و قوم خود را وقتى به سوى آنان بازگشتند، بيم دهند، باشد كه آنان (از كيفر الهى‏) بترسند؟».
پيامبر خدا(ص) می‌فرمایند: «آگاه باشيد! من اين سخن را تكرار مى‌‏كنم: هان! نماز را به پاى داريد، و زكات را بپردازيد، و امر به معروف و نهى از منكر كنيد. بدانيد كه اساس امر به معروف و نهى از منكر، آن است كه به سخن من برسيد و آن (سخن‏)را به كسانى كه (اين‏جا) حضور ندارند، برسانيد و آنان را به پذيرش آن، فرمان دهيد و از مخالفت با آن بازشان داريد كه آن، فرمانى از جانب خداوند عزوجل و من است».
عوامل و شرایط موفقیت درتبلیغ
انگيزه مبلغ‏
بدون ترديد، انگيزه، قبل از هر چيز ديگر، ضامن موفقيت مبلغ و برنامه‏‌‌‌‌هاى تبليغى اوست. هرچه انگيزه قوی‌تر باشد، اميد موفقیت بيشتر است. تأمّل در متون دينى‏ كه درباره جايگاه تبليغ و مبلغ در اسلام سخن مى‌‏گويند، مى‌‏تواند زمينه‌‏ساز تقويت انگيزه مبلغان و برنامه سازان تبليغى باشد.
رسالت مبلغ‏
برانگيختن فطرت و عقل‏
خداوند در سوره نحل آیه ۴۴ می‌فرمایند: ‏«وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ و اين قرآن را به سوى تو فرود آورديم، تا براى مردم، آنچه را به سوى ايشان نازل شده است، روشن كنى و باشد كه انديشه كنند».
بيرون آوردن مردم از تاريكى‌‏ها به سوى نور
همچنین در سوره ابراهیم آیه یک نیز می‌فرمایند: «كِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلى‏ صِراطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ، كتابى است كه آن را به سوى تو فرود آورديم تا مردم را به اذن پروردگارشان از تاريكیها به سوى روشنايى بيرون آورى به سوى راه آن شكست ناپذير ستوده».

امام عى(ع)‏ در توصيف پيامبر(ص) می‌فرمایند: «او را برگزيد از درختى كه رُستنگاه پيامبران است، و چراغدانى پُرنور(براى روشنى جهان‏)؛ از (خاندانى بلندمرتبه‏)، و از سرزمين بطحاء(زمين فخر و بزرگوارى‏)؛ (خاندانى كه‏) روشنايى بخش ظلمت هستند و چشمه‏‌هاى حكمت».

منبع: www.khorasan.iqna.ir

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.