موضوع: "شهدا"

شهدا

 

شهدا

مراسم یاد واره شهید مدافع حرم الیاس چگینی

سه شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ 

حوزه علمیه کوثر سلام الله علیها قزوین

سالن شهید سردار سلیمانی

پایگاه کوثر یک

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

حجاب

شهدا

 

و زن، زندگی اش را داد

تا ما آزادی داشته باشیم!

چقدر مدیون مادران شهدا هستیم؟

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

شهید سردار قاسم سلیمانی

 شهید سلیمانی

آقای رئیسی رئیس جمهور محترم کشورمان در صبح روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل  عکس فرمانده شهید سردار قاسم سلیمانی را به دست گرفت و بالا برد و در خاک آمریکا خواستار محاکمه رئیس جمهور سابقشان شد و همچنین بیان فرمودند:

سردار سلیمانی در راه آزادی ملت های منطقه به شهادت رسید.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

شهدا

شهید سلیمانی

 

پرچمی که با خون شهیدان بره بالا

با آتش فتنه هرگز پایین نمیاد …

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

هفته دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس

 

سلام بر همه ی آنهایی که رفتند تا جاودانه بمانند …

هفته دفاع مقدس گرامی باد.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

ایام فاطمیه

فاطمیهمدینه کوچه هایت بوی زهرا می دهد

نشان از غربت شبهای مولا می دهد

مدینه در کجاست مزار فاطمه

کجا گشته خزان بهار فاطمه

شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام علیها و اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی تسلیت باد.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

هفته دفاع مقدس

دفاع مقدس

دفاع مقدس

کاش می شد بچه ها را جمع کرد
سنگر آن روزها را گرم کرد
کاش می شد بار دیگر جبهه رفت
جنگ عشقی کرد و تیری خورد و رفت…

هفته دفاع مقدس بر همه خوبان مبارک باد

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

ما ملت امام حسینیم

شهید سلیمانی

به جز اینکه امام حسین در عاشورا شهید شده است

عاشورا نیز در تاریخ شهید شده است.

و پیام اصلی عاشورا(عدالت) نیز فراموش شده است.

پس در هر عاشورایی دو شهید موجود است و بر هر شهیدی نوحه ای واجب.

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

سردار دلها

سردار دلها

انتقام سختا

سردار دلها شهادتت مبارک.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

شهدا

دفاع مقدس

قبلا هم شلوار پاره پاره می پوشیدند

هر دو را دشمن پاره کرد

یکی را با جنگ سخت

یکی را با جنگ نرم

این کجا و آن کجا!؟

 

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

مراسم تشییع پیکر مدافع حرم حمید محمد رضایی

مدافع حرم

مراسم استقبال و تشییع سردار شهید حمید محمد رضایی

شهر قزوین سه شنبه ساعت 9 صبح 97/12/14از مقابل امامزاده اسماعیل به سمت گلزار شهدا

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

شهید نابغه ایرانی که به دستور صدام با دو جیپ پیکرش را به دو نیم تقسیم کردند

شهید سید علی اقبالی

شهید سید علی اقبالی

جوان ترین سرگرد تاریخ نیروی هوایی ایران و نابغه ای که از پذیرش حضور در نیروی هوایی آمریکا سر باز زد سرلشکر خلبان «علی اقبالی دوگاهه» و داستان عجیب شهادتش بیشتر آشنا می شویم.

او اهل رودبار استان گیلان بود. وی در 25 سالگی استاد خلبان جنگنده f-5 و در 27 سالگی با درجه سرگردی جزو افسران ارشد نیروی هوایی ارتش ایران شد. سرلشگر خلبان«عباس بابایی» و سرلشگر خلبان «مصطفی اردستانی» از شاگردان تحت آموزش ایشان بودند.

شهادت :
این هم وطن دلیر اکثر تلمبه خانه ها و نیروگاه های برق عراق از کار انداخته بود و طرح های عملیاتی وی باعث گردیده بود صادرات 350 میلیون تنی نفت عراق به صفر برسد از این رو صدام جنایتکار به خون این شهید تشنه بود. از این رو به دستور صدام پس از دستگیری بدنش به دو نیمه تبدیل شد و نیمی از پیکر مطهرش در نینوا و نیمی در موصل عراق مدفون شد.

شرح کامل شهادت ایشان را در زیر بخوانید و به دیگران هم بفرستید تا مردم ایران بدانند ما چه عزیزان گمنامی را در نیروی هوایی ارتش داشته ایم که حتی نام آنها را هم نشنیده ایم.

شهادتش در روز عید قربان مصادف با اول آبان ماه 1359 رقم خورد. پس از بمباران موفق پادگان العقره در شمال عراق و همچنین در منطقه هوایی موصل هواپیمایش مورد اصابت قرار گرفت و در حالی که به نزدیکی مرز ایران رسیده بود هواپیمایش سقوط کرد و در خاک عراق مجبور به خروج اضطراری شد.

در حالی که زنده به اسارت مزدوران عراقی درآمده بود، به دلیل ضربات مهلکی که نیروی هوایی ارتش ایران در نخستین ماه جنگ بر پیکر ماشین جنگی عراق وارد نموده بود به دستور صدام و برای ایجاد رعب و وحشت در بین سایر خلبانان کشورمان، برخلاف تمامی موازین انسانی و موافقت نامه های بین المللی رفتار با اسرا، به فجیع‌ترین و بیرحمانه ترین وضع به شهادت رسید.

بدستور صدام ملعون، دو ماشین جیپ از دو طرف با طناب هایی که به بدن این خلبان پر افتخار بسته بودند بدنش را دو نیم کردند. به طوری که نیمی از پیکر مطهرش در نینوا و نیمی در موصل عراق مدفون شد. این جنایت به حدی وحشیانه بود که رژیم بعثی در تلاشی بیشرمانه برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت هولناک، تا سالها از اعلام سرنوشت آن شهید مظلوم خودداری می کرد و طی 22 سال هیچگونه اطلاعی از سرنوشت وی موجود نبود؛

تا این که در خرداد سال 1370، بر اساس گزارش های موجود عملیاتی و اطلاعاتی، و نامه ارسالی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی مبنی بر شهادت ایشان و اظهارات دیگر اسرای آزاد شده وخلبانان اسیر عراقی، شهادت خلبان علی اقبالی دوگاهه محرز شد.

پیکر مطهرش که بخشی از آن غریبانه در قبرستان محافظیه نینوا و بخشی دیگر در قبرستان زبیر موصل به خاک سپرده شده بود، با پیگیری کمیته جستجوی اسرا و مفقودین وکمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی، به همراه پیکرهای مطهر تنی چند از دیگر خلبانان شهید نیروی هوایی، پس از 22 سال دوری از وطن، در میان حزن و اندوه خانواده، یاران و همرزمانش به میهن بازگشت و به شکلی بسیار با شکوه و تاریخی در میدان صبحگاه ستاد نیروی هوایی تشییع و در پنجم مردادماه 81 در قطعه خلبانان بهشت زهرا درکنار سایر همرزمانش آرام گرفت.یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

منبع:www.jahannews.com

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

22 اسفند روز شهدا

روز شهدا

قاب عکس شهید
خواب را از من بگیرید، ای صاعقه‌ها که جبر زمانه، صدای چکاچک شمشیر را از من دریغ کرده است! بر من بشورید، ای امتحان‌های طاقت‌فرسای جهاد اصغر؛ می‌خواهم از نگاه مادران پسر مرده، درس مردانگی بگیرم.
بازی چوگان نفس را به تماشا نخواهم ایستاد؛ گوی سبقت از جهان باید ربود!
یادم هست، هر وقت از سختی توبه، روی دلم زرد شد، به قاب عکس شهیدی نگاه کنم.

منبع : www.rasekhoon.net

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

وصیت نامه شهید حججی

 

شهید حججی

راز اتیکت لباس شهید حججی از زبان همسرش

همسر شهید حججی در خصوص اتیکتی روی لباس شهید قرار دارد گفت:شب رفتن خودم برایش اتیکت «جؤن خادم المهدی» را به لباس اعزام قبلیش زدم، دوباره از بیت‌المال لباس نگرفت تا نفر دیگری بتواند از لباس استفاده کند.

 منبع: .wwwfa.alalam.ir

 

بروشور طراحی شده توسط طلاب حوزه علمیه خواهران کوثر هدیه به روح پاک شهید حججی:

بروشر شهید حججی

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس

خاطره گویی دفاع مقدس

 

بسمه تعالی

خبر برگزاری برنامه خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس در مدرسه علمیه کوثر قزوین

معاون فرهنگی مدرسه علمیه کوثر قزوین از برگزاری مراسم بزرگداشت دفاع مقدس در این مرکز خبر داد و افزود :

حاج احمد حیدری از رزمندگان دفاع مقدس فرمانده گردان امام رضا (ع) با حضور در جلسه از خاطرات جبهه و شهدا گفت و داشتن بصیرت را راه پیروزی در جهاد با نفس دانست .

وی افزود : شهدا جبهه را خط مقدم جهاد با نفس کرده بودند  و با ریاضت های پی در پی روح خود را آماده پرواز میکردند .  

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

6 شهریور – شهادت مظلومانه زائران خانه خدا به دست ماموران آل سعود – 1366 هـ ش

شهید مکه

نام: رقیه
نام خانوادگی: رضایی لایه
نام پدر: محمد علی
نام مادر: سکینه
محل تولد: قزوین
تاریخ تولد: 22/1/1344
تاریخ شهادت: 9/5/1366
محل شهادت: مکه
نحوۀ شهادت: توسط عوامل رژیم سعودی در مراسم برائت از مشرکین
محل دفن: گلزار شهدای قزوین

6شهریور – شهادت مظلومانه زائران خانه خدا به دست ماموران آل سعود – 1366 هـ ش

در روز نهم مردادماه 1366 شمسی برابر با ششم ذیحجّه سال 1407 قمری، هزاران زائر ایرانی و تعدادی از زائران دیگر کشورهای اسلامی در مکه معظّمه و خانه خدا، در حال انجام فریضه الهی برائت از مشرکین بودند که به دست ماموران دولت وهابی عربستان سعودی مورد تهاجم وحشیانه قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

زائران خانه خدا، مراسم برائت را همه ساله با الهام از تعالیم اسلام و قرآن برگزار می‏کنند و در آن، ضمن دعوت مسلمانان به اتحاد، بیزاری خود را از دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام می‏دارند.

بر اثر این یورش بی‏رحمانه در خانه امن الهی، چهارصد نفر از حُجّاج ایرانی به شهادت رسیده و بیش از هزار نفر نیز زخمی شدند. حمله به زائران خانه خدا نشان داد که سردمداران وهابی عربستان، نه تنها لیاقت خدمت به حرمین شرفین در این کشور را ندارند، بلکه برای اثبات سرسپردگی خویش حاضرند احکام مُحکم الهی را نیز زیر پا بگذارند.

برگزاری مراسم برائت از مشرکین در جریان اجتماع بزرگ و پرشکوه حجّ، تاثیر آن را دوچندان می‏کند. با توجه به این اهمیت، رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، حضرت آیت‏اللَّه خامنه‏ای، همه ساله بر انجام هرچه باشکوه‏تر مراسم برائت از مشرکین تاکید داشته و دارند.

روز ششم ذیحجه سال 1366 (ه . ش ) ، حاجیان ایرانی به همراه برخی از حجاج سایر کشورها که به صف ایرانیان پیوسته بودند ، راهپیمایی عظیم برائت از مشرکین را در مکه معظمه آغاز کردند .حجاج بیت الله الحرام در این راهپیمایی باشکوه ضمن اظهار تنفر از آمریکا و اسرائیل ، از همه کافران و مشرکان اعلام برائت نموده ، مسلمانان سراسر جهان اسلام را به اتحاد ویکپارچگی ، جهت مبارزه بی امان با سلطه قدرتهای شیطانی ، در راس آنان شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار ، دعوت نمودند.

گویی در و دیوار شهر مکه و ملائکه آسمان ، همصدا با حجاج شعار می دادند . عرب و عجم ، مبهوت و مسحور این طنین الهی شده بودند . راهپیمایان ، پس از استماع پیام تاریخی رهبرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ( ره) ، با شعار الله اکبر ، لا اله الا الله و مرگ بر آمریکا برای ادای نمازمغرب روانه حرم شدند . پس از طی مسافتی ، در حالی که جلوی جمعیت عظیم راهپیمایان ، زنان و گروهی جانبازان در حرکت بودند ، ناگهان ستونهایی از نظامیان آل سعود هویدا شد .

آنان لحظه ای بعد ، به طرف صفوف حمله کردند و با باطوم بر سرو روی زائران بی گناه کوبیدند . این گروه ازیک سو ، و گروه دیگری نیز از بالای پله ها و ساختمانها ، سنگ و آجر ، آهن ، شیشه و بلوک سیمانی بر سر و روی مردم می ریختند . پس از آن ، شلیک گازهای سمی و خفه کننده آغاز شد و به دنبال آن رگبار گلوله ها به قصد کشتن راهپیمایان برائت ازمشرکین به سوی آنان سرازیر گردید و پیکرهای پاک آسمانی که جرمشان اعلام برائت و بیزاری از آمریکا ، اسرائیل و ایادی ناپاک آنها بود ، درخاک و خون غلتیدند .

چادرها از سر زنان افتاد ، افراد زیادی به زیر دست و پا له شدند و عده ای به وسیله گازهای خفه کننده و رگبار گلوله ها، به شهادت رسیدند . این جنایتکاران حتی به آمبولانسهای حامل مجروحان نیز یورش می بردند و مانع از جمع آوری آنان می شدند . این جنایت در جمعه خونین مکه ، به قدری فجیع بود که برای مرتکبان و بانیان آن ، جز لکه های ننگ ابدی در صفحات تاریخ و فضاحت و رسوایی نزد ملتها ، اثری باقی نگذاشت .

این حادثه جانسوز ، که وصف و شرح آن در کلام نمی گنجد ، نه تنها قلب مسلمانان جهان ، که دل آزادگان دنیا را نیز به درد آورد و همه را در عزا و ماتمی بزرگ فرو برد . لیکن به قول امام عزیزمان ، خمینی کبیر : ما در عین حال که شدیداً متأثر و عزادار از این قتل عام بی سابقه امت محمد صلی الله علیه و آله و پیروان ابراهیم حنیف و عاملین به قرآن کریم گردیده ایم ، ولی خداوند بزرگ را سپاس می گزاریم که دشمنان ما و مخالفین سیاست اسلامی ما را از کم عقلان و بی خردان قرار داده است .

چرا که خودشان هم درک نمی کنند که حرکتهای کورشان ، سبب قوت و تبلیغ انقلاب و معرفی مظلومیت ملت ما گردیده است و درهر مرحله ای سبب ارتقای مکتب و کشورمان را فراهم کرده اند… »

www.asemooni.com

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

شهید محسن حججی

شهید حججی 

 

شهیدان از می توحید مستند
شهیدان سرخوش از جام الستند
نمردند و نمی میرند هرگز
شهیدان زنده ی جاوید هستند

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

15 مرداد شهادت شهید عباس بابایی گرامی باد.

عباس بابایی

عباس بابایی

عباس بابایی

سخنان فرماندهی مقام معظم رهبری در مورد شهید بابایی:

 «این شهید عزیزمان، انسانی مؤمن و متقی و سربازی عاشق و فداکار بود و در طول این چند سالی که من ایشان را می‌شناختم، همیشه بر همین خصوصیات ثابت و پابرجا بود.».
«او هیچ گاه به مصالح خود فکر نمی‌کرد و تنها مصالح سازمان و انقلاب و اسلام را مدّ نظر داشت. او فرمانده ای بود که با زیردستان بسیار فروتن و صمیمی بود؛ امّا در مقابل اعمال بد و زشت، خیلی بی تاب و سختگیر بود.».
«این شهید عزیز، یک انقلابی حقیقی و صادق بود؛ و من به حال او حسرت می‌خورم و احساس می‌کنم که در این میدان عظیم و پر حماسه از او عقب مانده‌ام.».

منبع: www.yjc.ir

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

شهید امیر حاج امینی

 

شهید امیر حاج امینی

شهادت !
رحمت خاص خداست ؛ 
و بارانے است ڪہ بــــر هـــر ڪس نمیبارد…
عاشق ‌دنــیا شده ‌را 
جام شهادت ‌ندهند… شهادت !
رحمت خاص خداست ؛ 
و بارانے است ڪہ بــــر هـــر ڪس نمیبارد…
عاشق ‌دنــیا شده ‌را 
جام شهادت ‌ندهند…

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

غبار روبی مزار شهدا

مزار شهدا

مزار شهدا

غبار روبی مزار شهدا قزوین توسط طلاب حوزه کوثر.

 

دفاع مقدس و خاطرات جنگ تحمیلی
زیبایی رمز ماندگاریست و سادگی رمز زیبایی،شهدا چه ساده و زیبا بودند. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

11 تیر سالروز شهادت شهید محراب آیت الله محمد صدوقی (ره)

شهید محراب

 

در سایه سار قلم
به قیام که می ایستی، در اندیشه ای سرخ، تکبیر را تلاوت می کنی و با تو تمام محراب به نجوا درمی آید.

حنجره مسجد تو را تکرار می کند؛ آرام آرام و آهسته آهسته. در دل سجاده ات شوری به پا شده است. به رکوع که می روی، سایه ات بر محراب که می افتد، کلمات تسبیح از نگاهت بر سجاده سرازیر می شوند.

در کدامین رکوع یا در کدامین سجده… چه وقت بود که تلاطم انفجار، رشته ذکرت را از هم گسست و کوثر محراب را شکست، تا تو هم روسفیدتر نزد خداوند خویش به تسبیح گویی مشرّف شوی؟

این محراب گواه است آزادمردی تو را؛ تو که صداقت در کلامت و در نگاهت موج می زد، تو که فرزند عشق هستی و کشته عشق. آه! چه شباهت زلالی است بین تو و مولایت در اندیشه محراب! این محراب و این مسجد، این گوشه آسمانی دنیا، چقدر تو را آشنا می پندارد با چهره ای که از خون خویش آن را گلگون کرده ای! سجده بر سجاده خون آوردی تا سر بسایی بر آستان آسمان ملکوت، تا پا بگذاری بر سر جهان.

پا جای پای مولای خویش گذاشتی! صدای علی علیه السلام از حنجره ات در جریان است! طنین کلام علی علیه السلام را می شود در استواری کلامت شنید و گوش فرا داد لحن آسمانی مولایت را در قرائت قرآنت. به نمازی ایستادی که جز سجده بر خون هیچ پایانی بر خویش نمی بیند؛ نمازی که شهادت می دهد شهادتین ات را با سرخ ترین لهجه، بانگ برآوردی؛ آن چنان سرخ که تا ابد بر پیشانی تاریخ خودنمایی می کند. نمازی را ایستادی به قیام که قیامت به پا کنی در رستگاری از خاک. لحظاتی را چشم انتظار روزی نشستی که واپسین تکبیر الاحرام خویش را بگویی؛ سرخ و سربلند.

منبع: www.hawzah.net

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

زندگینامه سرلشكر خلبان شهید بابايي

 شهيد عباس بابايي در سال 1329، در قزوين ديده به جهان گشود. دوره ابتدايي و متوسطه را در همان شهر طي نمود و در سال 1348، به دانشكده خلباني نيروي هوايي راه يافت و پس از گذرانيدن دوره آموزش مقدماتي براي تكميل دوره به آمريكا اعزام شد. 

 با ورود هواپيماهاي پيشرفته اف ـ 14 به نيروي هوايي ، بابايي كه جزو خلبانهاي تيزهوش و ماهر در پرواز با هواپيماي جنگي اف ـ 5 بود، به همراه تني چند از خلبانان براي پرواز با هواپيماي اف ـ 14 انتخاب و به پايگاه هوايي اصفهان منتقل شد. 
با اوجگيري مبارزات مردم عليه نظام ستمشاهي، بابايي به عنوان يكي از پرسنل انقلابي، در جمع ديگر افراد متعهد ارتش وارد ميان مبارزه شد. 
پس از پيروزي انقلاب، وي گذشته از انجام وظايف روزمره، سرپرست انجمن اسلامي پايگاه نيز شد. شهيد بابايي با دارا بودن تعهد، ايمان، تخصص و مديريت اسلامي چنان درخشيد كه شايستگي فرماندهي وي محرز و در تاريخ 7/5/1360 فرمانده پايگاه شد. 
شهيد بابايي، با كفايت، لياقت و تعهد بي پاياني كه در زمان تصدي فرماندهي پايگاه اصفهان از خود نشان داد؛ در تاريخ 9/9/62 با ارتقاء به درجه سرهنگي به سمت معاون عمليات نيروي هوايي ارتش منصوب و به تهران منتقل گرديد. او با روحيه شهادت طلبي به همراه شجاعت و ايثاري كه در طول سالهاي دفاع مقدس به نمايش گذاشت، صفحات نوين و زريني برتاريخ نيروي هوايي ارتش افزود و با بيش از 3000ساعت پرواز با انواع هواپيماهاي جنگنده، قسمت اعظم عمر خويش را در پروازهاي عملياتي و يا قرارگاه ها و جبهه هاي جنگ در غرب و جنوب كشور سپري كرد و چهره آشناي «بسيجيان» و يار وفادار فرماندهاي قرارگاه هاي عملياتي شناخته شد و تنها از سال 1364 تا هنگام شهادت، بيش از 60 مأموريت جنگي را با موفقيت كامل به انجام رسانيد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
  • حدیث روز

  • پخش زنده اماکن متبرکه

    پخش زنده حرم
  • دانشنامه مهدویت

    مهدویت امام زمان (عج)
  • قرآن آنلاین

    مشاهده و دریافت کد
  • حدیث هدایت

  • سخن بزرگان

    حضرت آیت الله شیخ حسنعلی اصفهانی « نحودگی» : تمام همّ من بر نماز است که معراج مومن است . این که انسان دو سه خواب ببیند یا وقت ذکر، نوری مشاهده کند، به هیچ وجه مورد نظر حقیر نیست . عمده نظر در دو مطلب است : یکی غذای حلال، دوم توجه در نماز و اصلاح آن. اگر این دو درست باشد،باقی درست است.
  • در محضر نور

    امام علی (ع): الا انّه من ینصف الناس من نفسه لم یزده الله الا عزّا بدانید که هرکس با مردم منصفانه رفتار کند، خداوند جز بر عزت او نیفزاید. کافی، 2/144/4
  • رمضان ماه خداست

    ماه مبارک به عبادت بکوش بر تن خود جامعه تقوا بپوش خیز و به پا دار تو صوم و صلاه تا که از این ره به کف آری نجات روز و شبش را تو گرامی بدار دست توسل ز ارادت بر دار داده خدا وعده بخشش به ما تا که ببخشید همه جرم و خطا اجر عبادت بود این مه زیاد سستی و غفلت ز تو هرگز مباد خوی خیانت ز درونت بر آر فیض خدا را بنگر آشکار ماه صیام است و قیام و قعود حق به رویت باب عطایش گشود هر نفست ذکر عبادت بود خواب خوشت بر تو سعادت بود وقت عزیزت به اطاعت بکوش شهد خوش ذکر عبادت بنوش

  •