برگزاری کنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین

آیت الله خامنه ای

کنگره ملی سه هزار شهید استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، حضرت آیت الله خامنه‌ای چهاردهم آبان در جمع دست اندرکاران کنگره سه هزار شهیداستان قزوین با اشاره به موقعیت جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی قزوین فرمودند: بزرگان، علما و شهدای برجسته قزوین و سوابق این استان در آزمون بزرگ دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مایه افتخار است. 
ایشان شهدا را مایه رونق حیات معنوی در کشور و حفظ حرکت به سمت اهداف و آرمان‌ها دانستند و افزودند: شهید در دوران زندگی با تن و جان خود در خدمت اسلام است و پس از شهادت با ایجاد فضای معنوی به جامعه اسلامی خدمت می‌کند.
رهبر انقلاب اسلامی صدای شهیدان را تاثیرگرفته از خداوند متعال خواندند و خاطرنشان کردند: بزرگداشت شهیدان، این صدای بیدارگر و هوشیارکننده را به گوش همه می‌رساند و دل‌ها را منقلب می‌کند؛ و بر همین اساس اگر روحیه جهاد و شهادت گسترش یابد، گرایش به شرق و غرب، و کفر و الحاد رخت برخواهد بست. 
حضرت ایت الله خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که در صددند یاد شهدا را به فراموشی بسپارند و یا در عظمت کار بزرگ شهیدان خدشه وارد کنند فرمودند: اگرچه سی سال از پایان دوران دفاع مقدس می‌گذرد، اما یاد شهیدان نه تنها فراموش نخواهد شد بلکه روز به روز در جامعه زنده‌تر می‌شود چراکه شهدا الگو و اسوه هستند.

هم زمان با آغاز به کار کنگره ملی سه هزار شهید ، بزرگترین رویداد فرهنگی استان قزوین آغاز شداجلاسیه فرهنگیان نیز، در حال برگزاری است.اجلاسیه دانش آموزان ۲۱ آبان، اجلاسیه جامعه زنان ۲۲ آبان، اجلاسیه دانشجویان ۲۳ آبان و اجلاسیه نهایی ۲۴ آبان برگزار می‌شود.
در حاشیه این کنگره نمایشگاه دستاورد‌های حوزه انرژی هسته‌ای و موشکی گشایش یافت؛ این نمایشگاه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ آماده بازدید عموم است.
نمایشگاه رسم پروانگی با موضوع ایثار و شهادت نیز از ۱۴ آبان فعالیت خود را آغاز کرده؛ ۴۰ غرفه این نمایشگاه به شکل منطقه عملیاتی دفاع مقدس طراحی شده است.
حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین پیش بینی کرده ۱۰ هزار نفر در کنگره سه هزار شهید استان شرکت کنند.
سردار محمودی فرمانده انتظامی استان قزوین هم از اعمال محدودیت‌های ترافیکی تا ۱۳ در مدت زمان برگزاری کنگره شهدای استان خبر داد و گفت: در مدت زمان برگزاری کنگره، گشت‌های پیاده و خودرویی فعال است و پلیس راهور هم، بر تردد خودرو‌ها نظارت کامل دارد.
این کنگره از امروز به مدت ۵ روز در قالب ۵ اجلاسیه فرهنگیان، دانش آموزان، زنان، دانشجویان و اجلاسیه نهایی در محل سالن نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین برگزار می‌شود.

منبع: www.iribnews.ir

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.